Coronavirus – Vraag & Antwoord

Kwaliteit

Belangrijke maatregelingen vanwege het coronavirus

Vanwege het coronavirus hebben wij belangrijke maatregelingen getroffen om u en onze medewerkers te beschermen tegen het virus.
Wij hebben een aangepaste procedure tijdens de coronacrisis:


Wij verzoeken u de afspraak te verzetten indien:

– U klachten als hoesten, neusverkoudheid, koorts vanaf 38 graden of benauwdheidsklachten heeft ervaren de afgelopen 24 uur.
– U samenwoont met een persoon met deze klachten.
– In de afgelopen 7 dagen is vastgesteld dat u geïnfecteerd bent met het COVID-19 virus.
– U in de afgelopen 14 dagen contact heeft gehad met een huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had.
– U in quarantaine bent vanwege een vastgestelde besmetting bij u of iemand waar u contact mee heeft gehad.

Indien één van bovenstaande voor u van toepassing is, zijn wij genoodzaakt u de toegang tot de DNA-afname te weigeren. Er moet dan een nieuwe afspraak gepland worden. Wij begrijpen dat de afspraak verzetten vervelend kan zijn, maar de gezondheid van onze klanten en van onze medewerkers staat voorop.

Vraag en antwoord

Ik heb lichte verkoudheidsklachten, kan de afspraak door gaan?

Nee. Indien u last heeft van verkoudheidsklachten moet u thuisblijven en contact met ons opnemen om een nieuwe afspraak te maken.

Ik behoor tot een risicogroep, kan ik toch een afspraak maken voor DNA-afname?

Indien u tot een risicogroep behoort is het aan u zelf de afweging te maken of het medisch verantwoord is om een afspraak te maken.

Wanneer kan de DNA-afname in het buitenland plaatsvinden?

Verschillende ambassades zijn weer geopend voor DNA-afnames. Neem contact met ons op voor de huidige stand van zaken.

Lopen de testen vertraging op door het coronavirus?

Nee, behalve de testen waarbij een DNA-afname in het buitenland moet plaatsvinden, lopen zowel de rechtsgeldige als de niet-rechtsgeldige testen geen vertraging op. Lees hier informatie op de website van de overheid.

corona-informatie van de Nederlandse overheid